Ви є тут

Створення інклюзивного середовища в школах і громадах

Printer-friendly versionPDF version

12-13 грудня 2016 року відбулася науково-практична конференція «Створення інклюзивного середовища в школах і громадах», що була проведена в рамках проектів «Створення безпечного інклюзивного середовища  в навчальних закладах і громадах» та «Розвиток громад в Україні шляхом реалізації програми «Школа як осередок розвитку громади» Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» (програма).

Метою конференції було обговореннядосвіду діяльності громадсько-активних шкіл у контексті сучасних змін в Україні, а також використання методики «Кола друзів» для розвитку інклюзивного освітнього середовища.

У конференції взяли участь понад 90 осіб, серед яких були загальноосвітні навчальні заклади - учасники проектів із Київської, Полтавської, Рівненської, Донецької, Запорізької, Луганської та Дніпропетровської областей, освітяни міста Ірпінь, а також представники обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та відділів освіти районних державних адміністрацій.

Відкрила конференцію Наталія Софій, директор Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», яка у своєму привітальному слові зазначила важливість подальшого розвитку якості програми «Школа як осередок розвитку громади» та забезпечення підтримки дітям внутрішньо переміщених сімей шляхом використання методики «Кола друзів». Із привітальним словом до учасників конференції виступила Анна Король, радник мера міста Ірпінь Київської області з питань освіти, яка наголосила на важливості рівного доступу до освіти для всіх дітей.

Вагомий внесок у роботу конференції зробила міжнародний експерт Елжбета Толвінська-Кроліковська, віце-президент Фонду Освітніх Ініціатив «Мала школа» (Польща), яка у своєму виступі поділилася досвідом децентралізації польських шкіл.

Досвідом формування освітньої політики в Україні в контексті децентралізації та інших змін поділилися вітчизняні експерти, а саме:

Під час роботи конференції відбулися майстер-класи «Цінності, що лежать в основі методики «Кола друзів». «Кола друзів» - це методологія поширення інклюзії у загальноосвітньому навчальному закладі, що забезпечує залучення до колективу кожної дитини («фокусної дитини») будь-якого віку, яка має труднощі в школі через індивідуальні особливості розвитку (порушення розвитку), особисту кризу чи проблемну поведінку. Базовим принципом «Кола друзів» є мобілізація ресурсів однолітків дитини, яка переживає складну життєву ситуацію, для того, щоб підтримати її та допомогти вирішити проблеми.

Дев’ять загальноосвітніх навчальних закладів – учасники проекту «Створення безпечного інклюзивного середовища  в навчальних закладах і громадах» презентували свій досвід використання методики «Кола друзів» та отримали подяки від Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» за вагомий внесок у розвиток інклюзивної освіти в Україні шляхом використання методики «Кола друзів»:

  • Комунальний заклад освіти Жовтоводська середня загальноосвітня з профільними класами школа № 8 м. Жовті Води Дніпропетровської області.
  • Перещепинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Новомосковського району Дніпропетровської області.
  • Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 м. Сєвєродонецька Луганської області.
  • Містківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Сватівської районної ради Луганської області.
  • Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 Запорізької міської ради Запорізької області.
  • Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Бердянської міської ради Запорізької області.
  • Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 38 Харківської міської ради Харківської області.
  • Глушківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Куп’янської районної ради Харківської області.
  • Мереф’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 Харківської районної ради Харківської області.

У другий день конференції Елжбета Толвінська-Кроліковська, міжнародний експерт, віце-президент Фонду Освітніх Ініціатив «Мала школа» (Польща) презентувала досвід та перспективи громадсько-активних шкіл в Польщі. Також відбулася презентація досвіду реалізації громадсько-активними школами України громадських, соціальних, освітніх та навчальних проектів, спрямованих на розвиток громади, а саме:

Тетяна Крижак, заступник директора Новосілківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Макарівської районної ради Київської області

Лариса Гуржій, директор Дібрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миргородської районної ради Полтавської області

Олег Рудченко, начальник відділу освіти Миргородської районної державної адміністрації Полтавської області

Зоя Лустюк, директор Оржівського навчально-виховного комплексу «школа-колегіум» Рівненської районної ради Рівненської області

Анна Канцедал, директор Глушківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Куп’янської районної ради Харківської області

Надія Скляренко, директор Містківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сватівської районної ради Луганської області

Ольга Головченко, заступник директора з навчально-виховної роботи Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Бердянської міської ради Запорізької області

Ірина Катіна, директор комунального закладу освіти Жовтоводська середня загальноосвітня з профільними класами школа №8 м. Жовті Води Дніпропетровської області

Наталія Демент’єва, заступник директора середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 м. Сєвєродонецька Луганської області

За високий рівень професіоналізму та вагомий внесок у розбудову співпраці між школою і громадою шляхом упровадження моделі громадсько-активної школи Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» вручив подяки колективам загальноосвітніх навчальних закладів – учасникам проекту «Розвиток громад в Україні шляхом реалізації програми «Школа як осередок розвитку громади» Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», а саме:

  • команді Гнідинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика Бориспільської районної ради Київської області (директор Кудько Н.Г.).
  • команді Новосілківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Макарівського району Київської області (директор Коваленко Н.М.).
  • команді Розкішнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області (директор Тропотяга В.І.)
  • команді Ставищенського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-педагогічний ліцей» №1 Ставищенської районної ради Київської області (директор Борщ Р.Г.).
  • команді Дібрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миргородської районної ради Полтавської області (директор Гуржій Л.О.).
  • команді Розсошенської гімназії Полтавської районної ради Полтавської області (директор Тягнирядно Т.П.).
  • команді Терешківської загальноосвітньої школи Полтавської районної ради Полтавської області (директор Пилипенко К.О.).
  • команді Хомутецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миргородської районної ради Полтавської області (директор Аршинова В.М.).
  • команді Кам’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Березнівського району Рівненської області (директор Калюта М.М.).
  • команді Заборольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Рівненської районної ради Рівненської області (директор Горецька О.С.).
  • команді Оржівського навчально-виховного комплексу «школа-колегіум» Рівненської районної ради Рівненської області (директор Лустюк З.І.).
  • команді Сатиївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради Рівненської області (директор Омелянюк Л.А.). 

Марина Ворон
Всеукраїнський фонд «Крок за кроком», координатор

 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer