Вы здесь

10 характеристик успішної ГАШ

1. Навчальна програма, орієнтована на потреби громади

Ефективність навчання зростає, коли навчальні програми пов`язуються з реальними проблемами та потребами місцевої громади. Шкільні ресурси надаються для вирішення проблем громади та забезпечення освітніх програм для громади. В свою чергу, ресурси громади мобілізуються для вирішення шкільних проблем. Вивчення життя своєї громади стає основою вивчення життя в інших громадах та у світі в цілому.

2. Залучення громади

Відбувається не лише через залучення батьків та інших членів громади до навчального процесу (проведення екскурсій, запрошення членів громади на уроки з метою розповіді про існуючий досвід тощо), а й залучення членів громади до процесів управління школою.

3. Колегіальність

Рада ГАШ та координатор сприяють розповсюдженню філософії демократичності й колегіальності. Батьки та всі зацікавлені члени громади розглядаються як партнери.

4. Кожен є вчителем

Не лише дипломи, але знання та вміння повинні визначати, хто може навчати. Навчання комп`ютерної грамоти, в`язання спицями чи гачком, нових пісень – все це є процесом навчання, оскільки передбачає забезпечення нових знань, розвиток нових умінь, і цей процес може забезпечуватися кожним.

5. Кожен є учнем

Хоча пріоритетним і основним завданням школи є навчання дітей, потенційними учнями є всі члени громади. Бажання вчитися є однією з природних потреб людини будь-якого віку. Школа може і повинна стати освітнім центром для усіх членів громади, включаючи дошкільнят та дорослих всіх вікових категорій. Такий підхід також веде до забезпечення реалізації принципу „освіта впродовж усього життя”.

6. Міжвідомча співпраця

Школа розглядає себе як невід’ємну складову усієї громадської освітньої системи. Школа співпрацює з іншими організаціями громади для забезпечення надання комплексних освітніх, оздоровчих, культурних та соціальних послуг.

7. Пристосування обладнання

Обладнання школи повинно бути пристосоване для активної участі усіх членів громади, включаючи людей з особливими потребами. В ідеалі, школа може і повинна стати місцем для надання комплексних послуг для усіх членів громади.

8. Громадське користування

Обладнання школи може використовуватись для всіх освітніх, оздоровчих, культурних та соціальних заходів громади на постійній основі – щодня, щороку. Громадська діяльність може плануватися на будь-який час упродовж будь-якого дня.

9. Проблеми громади

Відповідно до стратегії розвитку, школа виступає ініціатором вивчення існуючих проблем у громаді, визначення пріоритетних та розробки шляхів вирішення цих проблем у співпраці з іншими організаціями.

10. Почуття спільноти

Школа має визначену життєво важливу мету, а саме: посилення почуття належності в усіх членів громади. Це передбачає, що люди, які живуть у громаді, знали б один одного та піклувалися один про одного.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer