Школа духовної культури — школа педагогічної гармонії
Анотація проекту
Проблема, на вирішення якої спрямовано проект, — інтеграція України в європейський та світовий освітній простір з орієнтацією на загальнолюдські фундаментальні демократичні цінності — викликає необхідність перегляду підходів до навчання й виховання школярів Школа, зорієнтована на виховання «людини освіченої», породила технократичне мислення, наслідками чого стало знання, для якого не існує категорії моралі, совісті, добра, краси. Результат цього — глобальна криза політики, економіки, культури, що знаходить відображення в орієнтації сучасної людини лише на матеріальне споживання, у звуженні життєвих та духовних інтересів, у відсутності визначених ціннісних орієнтирів, моральних мотивів поведінки, в приземлених стандартах, нав’язаних ЗМІ.
У теперішній соціокультурній ситуації виникає необхідність створення культуроцентричної школи, здатної забезпечити компетентне ставлення учня до свого життя, виховання дітей у дусі загальнолюдських цінностей та ідеалів культури (див. схему 1).
Саме культура відкриває широкий погляд на дійсність, здатність встановлювати зв’язки між різними сферами пізнання та духовного досвіду, допомагає цілісності сприймання та гармонійності світовідчуття, ясному органічному уявленню про ієрархію духовних цінностей — історичних, сучасних і вічних.
Школа Духовної Культури допоможе учневі знайти, підтримати, розвинути в собі Людину і закласти в неї механізми самореалізації, саморозвитку, саморегуляції, самозахисту, самовиховання тощо, необхідні для становлення самобутнього особистісного образу і гідного людського життя, для діалогічної взаємодії з людьми, природою, культурою, цивілізацією.
Схема 1.
Концептуальна модель школи
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer